Fjern denne boksen ved å logge inn!

Siden du ikke er logget inn har du kanskje lyst å vite litt mer om dette nettstedet - som har vært til hjelp for norske webmastere i snart 10 år. Det er lenge det, spesielt på Internett.

Derfor - klikk her og få en visning rundt på skitX nå:-) .. eller få deg en konto nå, 100% gratis!

Finn ut hva denne nettsiden er for noe, ta en visning nå! :-)
 
   
 
KinoFilmer.com - Feedback? 
Postet: 30 Juni 2008 01:45 AM   [ Ignorer ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Antall innlegg:  983
Registrerte  2001-10-23
Har starta sommeren med en filmside, som jeg håper jeg kan utvikle til å bli en naturlig side å gå inn på for å bestemme seg for hvilken film man skal se i kveld (tenk oregano for kino ;) ).

Sammen med litt nyheter fra filmverdenen, har jeg laget oversikt over filmene som går på kino nå (muligens ikke alle jeg har fått med enda) og som har premiere i tiden fremover, sammen med litt info som aldersgrense, liten beskrivelse, skuespillere og trailer.

Etter hvert skal jeg legge inn informasjon om norske kinoer (inkl geografisk info) og jeg håper å få til en måte å høste ut kinolister slik at det er mulig å se hvilke filmer som går hvor.

Jeg er som tidligere nevnt ikke noen designer, så all feedback på utseende er jeg takknemlig for (f.eks. måten jeg viser kommentarer), men også funksjonell feedback om hva som er synlig (er det lett nok å finne traileren til en film?) og hva som føles naturlig å finne på en slik side.

Finner siden på http://www.kinofilmer.com .
Profil
 
 
Postet: 30 Juni 2008 09:25 AM   [ Ignorer ]   [ # 1 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Antall innlegg:  3140
Registrerte  2001-10-09
par kjappe spørsmål, hvorfor skal jeg gå til denne siden og ikke min lokale kinoside? og hvordan skal du tjene penger på den?
 Signatur 

PreMatches.com - Advanced Soccer Stats

Profil
 
 
Postet: 30 Juni 2008 04:37 PM   [ Ignorer ]   [ # 2 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Antall innlegg:  983
Registrerte  2001-10-23
Jeg har nok ingen formening om å bli rik på siden, egentlig var det kun at jeg tenkte å teste ut det nye CakePHP versjon 2.0, og trengte et lite prosjekt jeg kunne pusle med. CakePHP har fått en ny vår hos meg med 2.0 forresten, og utbedra veldig mye som var tungvindt tidligere.

Så langt er det nok ikke noe som er unikt i forhold til andre sider, som f.eks. filmweb.no. Det jeg håper på er å lage en side som legger til rette bedre for å planlegge et kinobesøk enn andre, blant annet med georeferert lokasjonsdata og kart til kinoer (så langt har jeg ikke begynt å legge til kinoer), brukersystem med varsling om premierer på den lokale kinoen etc.

Noe litt mer frem i tid er å lage en versjon av siden spesialdesignet for mobil, hvor jeg bruker såkalt kontekst-avhengig informasjon som GPS for å vise siden unik for hver enkelt bruker.

Jeg har ikke hatt stort fokus på monetizingen av siden, men mulig jeg slenger opp noen context-oppmerksomme ;) td og adsense-annonser.
Profil
 
 
Postet: 30 Juni 2008 05:39 PM   [ Ignorer ]   [ # 3 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Antall innlegg:  626
Registrerte  2001-10-28
Du bør ha en thumb versjon av bildene. Nå tar det evigheter å laste ned forsiden ferdig.
 Signatur 

Gimme.no

Profil
 
 
Postet: 30 Juni 2008 05:51 PM   [ Ignorer ]   [ # 4 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Antall innlegg:  983
Registrerte  2001-10-23
Ja, jeg er klar over at bildene er alt for store for tiden. Jeg bruker TinyMCE med iBrowser for å laste opp bilder, og den innebygde funksjonen for å legge til rette for riktig størrelse i iBrowser gjør en veldig dårlig jobb når det gjelder komprimering og optimalisering av bilder.

Tenkte å se nærmere på kodebasen til wordpress for å se hva de bruker der for å laste opp bilder i riktig størrelser.
Profil
 
 
Postet: 30 Juni 2008 06:11 PM   [ Ignorer ]   [ # 5 ]
root@localhost
RankRankRankRank
Antall innlegg:  5189
Registrerte  2001-08-22
Jeg ville endret litt fokus.

Slik siden fremstår i dag gir den meg veldig lite i forhold til f.eks. Filmweb. Kart til kino har jeg ikke bruk for, jeg vet hvor kinoene i nærheten ligger - det antar jeg er tilfellet for majoriteten av de som besøker en kinoside på nettet. Mail om premierer? Hvorfor vil jeg være med på en slik mailingliste? Premierer er det jo hver eneste dag - jeg vil gjerne bli minnet om filmer som jeg har interesse for - men det har ikke din side noen mulighet til å vite noe om.

Hva med mer brukergenerert innhold? Mulighet for å legge inn filmer, tags osv. og f.eks. kategorisere inn filmer etter hvilke følelser det gir en osv. At jeg på en eller annen måte kan bli påminnet filmer som kommer fra min favorittregissør, eller at jeg kan abonnere på filmer / reviews fra én spesiell bruker fordi jeg vet at han har samme smak som meg, osv.

Noe slikt ville vært interessant. Utfordringen vil bli å få nok brukere og innhold til at det blir interessant.

- bjorn
 Signatur 

business&blog;: bybjorn.com :: twitter: twitter.com/bjornbjorn

Profil
 
 
Postet: 30 Juni 2008 06:51 PM   [ Ignorer ]   [ # 6 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Antall innlegg:  983
Registrerte  2001-10-23
Jeg kunne nok absolutt jobbet mer med siden og fått den langt bedre. Problemet er at jeg ikke har tid (og kompetanse på f.eks. design og filmkunnskap :) ) til å gjøre siden til en god "bokmerke-side". Har derfor fokusert mer på en side som er optimalisert for litt SE-trafikk over tid, og potensielt utvide etter hvert.

Fokuset på georeferert informasjon er hovedsaklig for å lære mer om emnet, og det å bruke Google Maps og slike applikasjoner på nettsider.

Takker for feedback. :)
Profil
 
 
   
 
 
‹‹ Voss Freestyleklubb      GoonerZone feedback? ››